PhilipsAventIran.Com,اونت,آیا نوزاد من برای خوردن غذا آماده است؟

آیا نوزاد من برای خوردن غذا آماده است؟

05 اردیبهشت 1397 بازدید : 3,793 نظرات : 0
غذا خوردن یکی از مراحل جذاب رشد نوزاد شما است، چراکه شناسایی طعم های مختلف و عکس العمل نوزاد شما بسیار به یاد ماندی است.

از شیر گرفتن نوزاد

مشاهده رشد نوزاد برای هر پدرو مادری لذت بخش است. زمانی که نوزاد شما همزمان با شیر خوردن شروع به غذا خوردن می کند، می تواند انرژی و مواد غذایی که نیاز دارد را به خوبی دریافت کند و به رشد سالم و شاد خود ادامه دهد.

آیا نوزاد من برای خوردن غذا آماده است؟

به طور کلی، نوزاد پس از یک ماهگی به صورت متوسط در شش ماه اول زندگی خود هر ماه نیم تا یک کیلوگرم افزایش وزن دارد. شیرمادر بهترین غذا در این مدت است، اما پس از شش ماهگی شیرمادر و غذا به رشد کودک  و ادامه افزایش وزن او در هر ماه  به میزان نیم کیلوگرم کمک می کند.

بسیاری از نوزادان تا شش ماهگی با رضایت کامل به شیر خوردن ادامه می دهند و پس از شش ماهگی با یادگیری مهارت های بلعیدن به سرعت شروع به خوردن غذاهای دیگر می کنند. البته روند رشد نوزادان متفاوت است، و ممکن است نوزاد شما زودتر از شش ماهگی نیز آماده خوردن غذا شود. اما دقت کنید که نوزاد شما پس از چهار ماهگی شروع به خوردن غذا کن؛ چراکه باید سیستم گوارش و کلیه های او رشد کامل خود را انجام داده باشند.

غذا خوردن یکی از مراحل جذاب رشد نوزاد شما است، چراکه شناسایی طعم های مختلف و عکس العمل نوزاد شما بسیار به یاد ماندی است.

علائمی که نشان می دهد نوزاد شما آماده گرفتن از شیر است:

·         نوزاد شما بدون حمایت می تواند بنشیند و حرکت سر خود به راحتی کنترل کند؛ این علائم بیانگر این است که غذا در گلو او گیر نمی کند.

·         نوزاد شما شروع به آزمایش و مکیدن اسباب بازی های خود می کند؛ این علامت نشان دهنده این است که نوزاد شما تمایل به چشیدن و شناسایی مزه ها را دارد.

·         شما را موقع خوردن غذا با علاقه نگاه می کند.

·         شما متوجه می شود که با شیر خوردن سیر نمی شود و بهانه می گیرد.

اگر شما از اینکه نوزادتان آماده غذا خوردن است مطمئن نشده اید حتماً با دکتر او مشورت کنید. کار دیگری که می توانید قبل از شیر گرفتن برای او انجام دهید؛ دادن قاشق به اوست تا آنرا با دست گرفته و غذا خوردن را تمرین کند.

نصفه شب بیدار شدن نوزادتان همیشه به معنی گرسنگی نیست.

اگر نوزاد شما در طول شب بیدار می شود، و پیش از آن خواب خوبی داشته است، الزماً بدین معنی نیست که او گرسنه است. نوزاد در این دوران، الگوی خواب خود را تغییر می دهد. بین خواب سبک و عمیق تفاوت وجود دارد. نوزاد در این دوران تنها بیدار شده و بهانه می گیرد و نیاز به توجه دارد تا آرام شود.

فیلیپس اونت ایران برای شما و نوزادتان بهترین ها را آرزومند است.

شروعی سالم، آینده ای سالم

فیلیپس اونت ایران

 

پر بازدیدترین مطالب
تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
عضویت در خبرنامه
دریافت آخرین اخبار، رخدادها، مقالات، محصولات جدید و فروش های ویژه از طریق خبرنامه سایت اونت
پيام

پيام