PhilipsAventIran.Com,اونت,نوزاد خود را تشویق کنید تا باارزش ترین لحاظات را در کنار او تجربه کنید

نوزاد خود را تشویق کنید تا باارزش ترین لحاظات را در کنار او تجربه کنید

31 مرداد 1396 بازدید : 3,198 نظرات : 1
زندگی با نوزاد کوچک تان سرشار از تجارب خاص است. این تجربیات «اولیه» و ارزشمند به شما نشان می دهد که نوزاد کوچکتان چقدر خارق العاده و زیبا است. در این مقاله متخصصان فیلیپس اونت به نکاتی در جهت جذاب تر شدن تک تک لحظات زندگی نوزاد اشاره دارند.

زندگی با نوزاد کوچک تان سرشار از تجارب خاص است. این تجربیات «اولیه» و ارزشمند به شما نشان می دهد که نوزاد کوچکتان چقدر خارق العاده و زیبا است. حتی زمانیکه ماهها بی خوابی و خستگی شبانه و نگهداری از بچه شما را ازپا در آورده باشد (همه شما با این لحظات آشنا هستید). زمانیکه برای اولین بار لبخند کودک خود را می بینید، وقتی در زمان ورود شما به اتاق، حضور شما را تشخیص و عکس العمل نشان می دهد یا زمانیکه شاهد اولین قدم های او هستید. تمام این لحظات تجربیاتی ارزشمند و خاص برای شما هستند، که لذت مشاهده آن برای هر پدر و مادری، زیباترین خاطرات را خواهد ساخت.

 

عجله برای تجربه کردن این لحظات، پیش از موعد مقرر آن، خطری است که شما را تهدید می کند؛ پس صبور باشید. مادران عادات بدی دارند و زمانیکه نوزادشان کار خاصی انجام می دهد به مادران هم رده خود فخرفروشی می کنند. این عادت بد را از خود دور کنید. آیا واقعاً مهم است که نوزاد شما اول لبخند می زند یا نوزاد فرد مورد نظر! همه کودکان در زمان خاص خودشان به تکامل می رسند و مهم این است که هر فرد در زمان خودش رشد کند.

 

همانطور که متخصصان فیلیپیس اونت پیش از این نیز اشاره کردند؛ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید بمنظور ترغیب نوزاد خود برای تعامل بیشتر با شما انجام دهید تا آنها رشد سالمی را سپری کنند. برای اینکه به کودک خود بیاموزید که در اطرافش چه می گذرد، بهترین کار، ارتباط چشمی بسیار با اوست. برای صحبت کردن با نوزاد خود به او بسیار نزدیک شوید تا بتواند چهره و حالات صورت شما را بررسی کند. برای نوزاد ترغیب نوزاد به لبخند زدن و ارتباط بیشتر، زمان صحبت کردن با او با لحنی ملایم و روی گشاده صحبت کنید.

 

یادگرفتن و تقلید کردن، یکی از اولین پیشرفت های نوزاد شما است؛ اولین رفتارهای کودک شما، برای برقراری ارتباط تکان دادن سر، دست و پا است. این تکان خوردن برای او بسیار راحت است، هر کسی با او ارتباط برقرار کند، این رفتار را انجام می دهد.نوزاد شما اگر متوجه شود این رفتارش برای شما خوشحال کننده است، این رفتار را به کرات انجام می دهد.

اولین کلمه ای که کودک شما به زبان خواهد آورد، از یک روند پیچیده تقلید کردن پیروی می کند. سعی کنید اطراف نوزاد خود را آرام نگه دارید و شروع کنید تا آنجا که می توانید با او صحبت کنید (اصلاً فکر نکنید زیاده روی می کنید). در حالیکه کارهای خود را انجام می دهید، برای او از کاری که در حال انجام آن هستید تعریف کنید، نام افراد و اشیا را بگویید. هرچه تعداد کلمات بیشتری از شما به گوش نوزادتان برسد، ارتباطات مغزی بیشتری در ذهن او تشکیل می شود. هرچه مکالمات بیشتری با نوزاد خود داشته باشید، او فرا خواهد گرفت تا کلمات دسته و پا شکسته خود را بهتر بیان کند و هرچه سریعتر به دنیای شما بپیوندد.

آغاز حرکت و قدم زدن کودک شما معجزه است! عوامل متعددی در شروع راه رفتن نوزاد شما و ورود او به دوران کودکی تاثیرگذار است. جذاب ترین اتفاق برای نوزاد شما، راه رفتن است؛ زمانیکه او شروع به راه رفتن می کند، شما به خود افتخار می کنید، که توانسته اید به او این کار را آموزش دهید. اما حال که نوزاد شما وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده است،  و می تواند بدون کمک شما به هر طرفی حرکت کند! با گذاشتن چیزهایی که به آنها علاقه دارد در فواصل دورتر، کودک خود را تشویق به حرکت بیشتر کنید.  تا عزم خود را جزم کند و با اعتماد بنفس به سمت آنچه دوست دارد، حرکت کند.

 

چه کودک شما موفق بشود، چه نشود، او را با صدای بلند تشویق کنید، این کار به کودک شما انگیزه بیشتری می دهد تا به تلاش خود ادامه دهند. دست زدن های با شور و شوق همیشه موثر است. حتی اگر، آنها در حین راه رفتن زمین بخورند هیچ گاه به سمت آنها با عجله و نارحتی نروید. اگر کودک نوپای شما احساس کند شما از این مساله در هراس هستید، دست از تلاش بر خواهد داشت.

 

از هر حرکت جدید کودک عکس  و هر اتفاق مهم در زندگی او را با خودش جشن بگیرید.

 

البرز | 1396/07/01
این کودک سی روزه من مارو کشته و هیچ صراطی مستقیم نیست
پشتيبانی سايت
کودکان دنیای زیبایی دارند، کافیه به صدای گریه نوزاد سی روزه خودتون توجه کنید؛ اگر شیر نیاز داشته باشه یه مدل خاص گریه میکنه. اگر دل درد داشته باشه باز گریه کردن خاص خودش را داره و با حرکات کششی همراه هست و به خودش میپیچه؛ و در نهایت اگر جای خودش را کثیف کرده باشه و سوزش داشته باشه نهایت گریه و دست و پا زدن را خواهد داشت. دقت کنید زمان شیر خوردن حتماً زاویه 30 درجه را رعایت کنید. اگر با شیر خشک کودک شما تغذیه می کند، حتماً از گرمای مناسب شیر اطمینان حاصل کنید چراکه سرد بودن شیر باعث نفخ و دل درد خواهد شد. اگر کلیه موارد بالا را رعایت کردید و بازهم کودک نا آرام بود حتماً به پزشک مراجعه کنید. چراکه برطرف کردن نیاز های اولیه نوزاد باعث آروم شدن او خواهد شد.
عضویت در خبرنامه
دریافت آخرین اخبار، رخدادها، مقالات، محصولات جدید و فروش های ویژه از طریق خبرنامه سایت اونت
پيام

پيام