PhilipsAventIran.Com,اونت,حساسیت نسبت به شیر خشک

حساسیت نسبت به شیر خشک

06 تیر 1397 بازدید : 4,723 نظرات : 0
اگزما، نفخ، بالا آوردن و کاهش وزن در مواردی بسیار نادرمی تواند علائم مرتبط با حساسیت به شیر خشک باشد. بروز این موارد می تواند برای مادربسیار ناراحت کننده باشد، در این مقاله با اطلاعات ارزنده ای در این رابطه آشنا می شوید. با این وجود، در صورتیکه احساس کردید نوزاد شما به شیرخشک حساسیت دارید با پزشک نوزاد خود مشورت کنید.

حساسیت نسبت به شیرخشک

اگزما، نفخ، بالا آوردن و کاهش وزن در مواردی بسیار نادرمی تواند علائم مرتبط با حساسیت به شیر خشک باشد. بروز این موارد می تواند برای مادربسیار ناراحت کننده باشد، در این مقاله با اطلاعات ارزنده ای در این رابطه آشنا می شوید. با این وجود، در صورتیکه احساس کردید نوزاد شما به شیرخشک حساسیت دارید با پزشک نوزاد خود مشورت کنید.

به علائم زیر توجه کنید:

·         مسائل پوستی

·         استفراغ کردن

·         اسهال مزمن

·         نفخ معده

·         درد شکم

·         کاهش وزن

·         کاهش رشد

 

رژیم غذایی نوزادان

برخی از کودکان ممکن است به پروتئین موجود در شیر خشک حساسیت نشان دهند. اگر متخصص کودک شما تشخیص دهد که نوزاد شما به شیرخشک حساسیت دارد، با جایگزین کردن مواد غذایی تخصصی تر تلاش می کنند علائم حساسیت را برطرف کنند.

رژیم غذایی با فرمولاسیون هیدرولیز شده

پروتئین شیر موجود در این شیر جهت جلوگیری از بروز حساسیت به مولکول های کوچک تر شکسته شده است. این گونه شیرها مزه ای غیرعادی دارند و نوزادان کوچکتر آنرا به راحتی قبول می کنند، اما نوزادان بزرگتر ممکن است در برابر قبول آن مقاومت کنند.

رژیم غذایی با فرمولاسیون آمینو اسید

اگر بهبود چشمگیری در شرایط حساسیت بروز کرده نوزاد شما پس از استفاده فرمولاسیون هیدرولیز شده مشاهده نشود، از رژیم غذایی آمینو اسید به عنوان راهکار بعدی استفاده می شود.

رژیم غذایی با فرمولاسیون شیرسویا

شیرسویا بر پایه فرمولاسیون غیر لبنی است، اما برای نوزادان زیر شش ماه توصیه نمی شود. چراکه شیرسویا دارای مقادیر زیادی از فیتواستروژن ها است که ممکن است باعث بروز اختلالات هورمونی در نوزادان کم سن و سال تر شود.

برای اینکه مطمئن شوید شیر کودک شما تمام مواد مغذی لازم جهت رشد کودک را دارد، باید از مشاوره یک متخصص تغذیه استفاده کنید.

تغذیه با شیر مادر

در موارد بسیار نادر ممکن است نوزادان به شیر مادر حساسیت نشان دهند. با این وجود، اگر فکر می کنید شیر شما باعث بروز حساسیت در نوزاد شما شده است، می توانید با تصحیح رژیم غذایی خود و حذف برخی از غذاها این موضوع را برطرف کنید. اگر شما به دنبال حذف کردن غذاهایی چون ماهی، گوشت قرمز، یا میوه و سبزیجات خاصی از رژیم غذایی خود هستید، تلاش کنید از همان گروه غذایی، جایگزینی برای آن انتخاب کنید. اما اگر شیر را از رژیم غذایی خود حذف می کنید دقت کنید که حتماً از مکمل های کلسیم دار استفاده کنید (1250-1350 میلی گرم در روز).

تاکید می شود که حتماً جهت بررسی رژیم غذایی خود و نوزادتان و تامین مواد مغذی مورد نیاز نوزادتان با مشاور تغذیه خود مشورت کنید.

خواهشمند است نسبت به این موضوع آگاه باشید که اطلاعات ارائه شده در این مقاله به عنوان یک توصیه کلی است و نمی توان آنرا به عنوان جایگزینی جهت تجویز پزشکان متخصص قرار داد. اگر شما نسبت به بروز حساسیت در نوزاد خود مشکوک هستید، ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید. فیلیپس اونت ایران هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب احتمالی بروز کرده در برابر استفاده از اطلاعات این وب سایت قبول نخواهد کرد، خواهشمند است حتماً با پزشک خود مشورت کنید. فیلیپس اونت ایران

پر بازدیدترین مطالب
تاکنون نظری ثبت نشده است . شما اولین نفری باشید که نظر میدهد !
عضویت در خبرنامه
دریافت آخرین اخبار، رخدادها، مقالات، محصولات جدید و فروش های ویژه از طریق خبرنامه سایت اونت
پيام

پيام